Zanim będziesz mógł wybiec i wskoczyć w skomplikowany świat telewizyjnej dominacji i podłączania swojej firmy podczas Super Bowl, musisz od czegoś zacząć.
To „gdzieś” powinno zawsze składać się z dobrego planu marketingowego w mediach społecznościowych. Jeśli podejdziesz do tego prawidłowo i zastosujesz się do właściwych rad, postawi Cię to na szczycie konkurencji. Po prostu musisz sobie z tym poradzić z większą pewnością siebie.Niezależnie od tego, czy tworzysz treści do opublikowania na blogu, tweecie, Facebooku, czy wymyślasz ciekawe tytuły, ważne jest, abyś wymyślił coś chwytliwego, dzięki czemu ludzie będą Cię pamiętać. Jeśli Twoje nagłówki przyciągają czytelników, prawdopodobnie pójdą tam, gdzie zostaną skierowane.Poświęć trochę czasu, aby odpowiedzieć na opinie klientów. Jeśli jesteś zainteresowany budowaniem odnoszącego sukcesy biznesu, Twoi klienci mają do przekazania cenne informacje. Problemem większości firm jest to, że wszystkie mają uszy i nie reagują. Gdy klienci wiedzą, że odpowiadasz na ich potrzeby poprzez ich opinie, będą chcieli kontynuować działalność.Dowiedz się, gdzie Twoi klienci otrzymują poprawkę społecznościową. Możesz zacząć kręcić się na wietrze, jeśli rozpoczniesz kampanię w mediach społecznościowych, która nie dotrze do żadnej z docelowych odbiorców. Musisz wiedzieć, czy Twoi klienci będą czytać blogi, czy są tweeterami, a może często Facebookami. Badania są kluczem do maksymalizacji Twoich wysiłków.Upewnij się, że Twoje treści są ciekawe i niepowtarzalne, aby inni użytkownicy mediów społecznościowych chcieli się nimi podzielić z innymi. Ludzie odnoszą sukcesy, korzystając z mediów społecznościowych, ale tylko wtedy, gdy ich treści odstają od innych.
Jeśli nie masz pomysłów, zawsze możesz znaleźć inspirację online lub od rodziny i przyjaciół.Aby uzyskać jak najlepszych klientów z marketingu w mediach społecznościowych, regularnie i konsekwentnie dostarczaj treści.
Gdy klient widzi, że co drugi dzień publikujesz posty na Facebooku, wystarczy, że będzie Cię wygodnie pamiętał, ale nie tak bardzo, że denerwuje się, że za bardzo się pokazujesz. Kiedy przyjdzie czas, by wydali pieniądze na coś, co możesz zaoferować, pójdą z Tobą, ponieważ Twoja marka czuje się zaufanym przyjacielem.Jeśli Twój blog stał się popularny, umieść statystyki pokazujące odwiedzającym, ilu innych obserwuje Twoje treści. Demonstrowanie swojego rozwoju poprzez pokazywanie liczby otrzymanych „polubień” na Facebooku, zgromadzonych obserwatorów na Twitterze lub jakichkolwiek nagród, które otrzymała Twoja witryna lub blog, to świetny sposób na udowodnienie swojej „wartości społecznej”.Nigdy nie spamuj podczas publikowania w mediach społecznościowych. Wysyłanie spamu to najszybszy sposób na utratę obserwujących i zniszczenie reputacji Twojej i Twojej firmy. Posty spamowe na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych utrudniają legalny marketing. Jeśli Twoje posty to tylko kilka słów i link do produktu, oznacza to, że wysyłasz spam. Podaj odpowiednie treści lub recenzje wraz z wszelkimi publikowanymi linkami.W treści swojej witryny wspomnij o swoich działaniach w mediach społecznościowych. Na przykład możesz uczcić swoje tysięczne „Lubię to” na swoim fanpage’u na Facebooku, tworząc artykuł, aby to upamiętnić. Podziękuj swoim fanom za zainteresowanie Twoją stroną w mediach społecznościowych. Te artykuły są zazwyczaj szybko udostępniane.Zdobądź trochę ekspozycji, organizując konkurs na Facebooku. Możesz wybrać losowo zwycięzcę spośród znajomych, zamieścić pytania dotyczące ciekawostek lub zorganizować konkurs fotograficzny związany z Twoimi produktami. Upewnij się, że reklamujesz swój konkurs na swojej stronie internetowej i w biuletynie: celem jest, aby więcej osób znalazło Cię na Facebooku.Jeśli przestrzegane i stosowane prawidłowo w dobrym produkcie, wszyscy zyskują i wszyscy są szczęśliwi. Taki jest cel strategii SMM. Tak szybko, jak to możliwe, wejdź tam i wyjdź, mając wystarczająco dużo czasu, aby przespać się i zacząć wszystko od nowa. Zależy tylko od twojego zapału i motywacji.